At Oakbury, we try hard to distance discipline from punishment as far as possible. Indeed, we think children should not associate the two words together. We believe that when children misbehave, we have the responsibility to help them understand their emotion, learn empathy, and coach them to be courteous and compassionate.
Children don’t misbehave because they are bad, but because they try to express themselves. Their brain is still developing, which means there are many parts that have not fully developed. In fact, the prefrontal cortex, which is the part of the brain right behind the forehead, the one that plays a central role for executive functions and complex behavior, is still very much under developed and won’t fully develop until the child grows into twenty-something year old. Young children’s ability to control their emotions, impulses, attention, and sensitivity to consider others’ perspectives will grow synchronously with their brain development. This takes time and needs to be nurtured with great patience.
Children use their behavior as a form of communication. At Oakbury, we strive to build deep relationship with the children and try to understand what they are communicating in their behaviors from the mature lens of love and empathy. We don’t think of “behavior issue”, instead we focus on “teachable moments”. We don’t believe in managing behavior, but rather, in building character. First, we acknowledge their feelings, define the ‘problem’ at hand, state the facts only, and gently guide the children to think of how to best express themselves and solve the problem. Sometimes the child may need some calming time, which is different than the normal time outs that require the child to sit in the corner all alone. This calming time is not a time of seclusion, but a time of affirmation. We don’t expect them to reflect, repent, and plan for future situations while sitting facing the wall, because we know they are not capable to at this young age. What our teachers do is staying close by to help the child calm down away from the situation that has caused their emotional overdrive and reaffirm our presence and affection despite the meltdown.
We discipline our students at Oakbury by loving sensibly and coaching them heartily, so that they will grow inwardly in their character first and eventually show outwardly in their behaviors.
Jesus said, “Let the little children come to me, and do not hinder them, for the kingdom of heaven belongs to such as these.” We try to live this out every day at Oakbury!
—————————————–
ที่ Oakbury เราพยายามอย่างมากที่จะฝึกให้เด็กมีวินัยโดยไม่ผ่านการลงโทษ อันที่จริงเรามองว่าเด็ก ไม่ควรเชื่อมโยงคําว่า ’วินัย’ กับคำว่า ‘ลงโทษ’ เข้าด้วยกัน เราเชื่อว่าเมื่อเด็กประพฤติตัวไม่เหมาะสม เรามีหน้าที่ที่จะต้องช่วยให้พวกเขาเข้าใจในอารมณ์ของพวกเขา เรียนรู้ว่าการเอาใจเขามาใส่ใจเรา และสอนให้พวกเขาสุภาพและเห็นอกเห็นใจผู้อื่น
เด็กไม่ประพฤติตัวไม่ดีเพราะพวกเขาไม่ดี แต่เพราะพวกเขาพยายามแสดงออก สมองของพวกเขายังคงพัฒนาอยู่ ซึ่งหมายความว่ามีหลายส่วนที่ยังไม่พัฒนาเต็มที่ ในความเป็นจริงเยื่อหุ้มสมองส่วนหน้าซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของสมองที่อยู่ด้านหลังหน้าผาก และมีบทบาทสําคัญในหน้าที่การบริหารและเชื่อมโยงกับพฤติกรรมที่ซับซ้อน ซึ่งยังคงมีการพัฒนาอย่างต่อเนื่องจนกระทั่งเด็กจะมีอายุครบยี่สิบปี ความสามารถของเด็กเล็กในการควบคุมอารมณ์ แรงกระตุ้น ความสนใจและ ความอ่อนไหวในการพิจารณามุมมองของผู้อื่นจะเติบโตไปพร้อมกับการพัฒนาสมองของพวกเขา สิ่งนี้ต้องใช้เวลาและต้องได้รับการฝึกฝนดูแลด้วยความอดทนเป็นอย่างมาก
เด็กๆ ใช้พฤติกรรมของพวกเขาเป็นรูปแบบหนึ่งของการสื่อสาร ที่ Oakbury เรามุ่งมั่นที่จะสร้างความสัมพันธ์ที่ลึกซึ้งกับเด็ก และพยายามทําความเข้าใจสิ่งที่พวกเขากําลังสื่อสารผ่านพฤติกรรมของพวกเขาด้วยความรักและการเอาใจใส่ เราไม่ได้มองหา “พฤติกรรมที่เป็นปัญหาของเด็ก” แต่เรามุ่งเน้นหา “ช่วงเวลาที่จะสอนพวกเขา” แทน เราไม่เชื่อในการหาวิธีจัดการพฤติกรรม แต่เป็นพยายามสร้างอุปนิสัยให้พวกเขาแทน ก่อนอื่นเราต้องรับทราบความรู้สึกของเด็ก แล้วค่อยมองหาต้นเหตุของ’ปัญหา’ รวบรวมแต่ข้อเท็จจริงเท่านั้น และค่อยแนะนําเด็กๆ ให้คิดว่าจะแสดงออกและแก้ปัญหาได้ดีที่สุดอย่างไร บางครั้งเด็กอาจต้องใช้เวลาสงบเงียบซึ่งแตกต่างจากเวลาปกติที่เด็กต้องนั่งที่มุมเดียว(time out) เพื่อสงบสติอารมณ์ เวลาสงบเงียบนี้ไม่ใช่ช่วงเวลาแห่งการกักตัวหรือผลักให้พวกเขาอยู่คนเดียว แต่เป็นช่วงเวลาแห่งการยืนยันในการสนับทางด้านอารมณ์ที่เรามีให้พวกเขา เราไม่คาดหวังให้พวกเขาไตร่ตรอง กลับใจ และวางแผนสําหรับสถานการณ์ในอนาคตขณะนั่งหันหน้าไปทางกําแพง เพราะเรารู้ว่าพวกเขาไม่สามารถทําได้ตั้งแต่อายุยังน้อยนี้ สิ่งที่ครูของเราทําคือการอยู่ใกล้ๆ เพื่อช่วยให้เด็กสงบลงจากสถานการณ์ที่ไปกระตุ้นการเกิดอารมณ์ของพวกเค้ามากเกินไป และแสดงให้พวกเขาเห็นว่าเราอยู่ตรงนั้นพร้อมที่จะช่วยเหลือและให้ความรักกับพวกเขา
เราสร้างวินัยให้กับนักเรียนของเราที่ Oakbury ด้วยความรักอย่างสมเหตุสมผลและฝึกสอนพวกเขาอย่างจริงใจเพื่อที่พวกเขามีลักษณะนิสัยที่ดีที่เริ่มจากภายในก่อนและในที่สุดก็แสดงออกมาภายนอกผ่านพฤติกรรมของพวกเขา
พระเยซูตรัสว่า “ให้เด็กเล็กๆ มาหาเรา, และอย่าขัดขวางพวกเขา, เพราะอาณาจักรแห่งสวรรค์เป็นของพวกเขาเหล่านี้” เราพยายามที่จะใช้ชีวิตตามที่พระองค์ตรัสที่ Oakbury!
Content by
Eva Horia, Ph.D.
Vice Principal @ Oakbury International School